هویت

هویت

درد و دل
هویت

هویت

درد و دل

سگی بگذار،ما هم مردمانیم

 

گفت دانایی که:گرگی خیره سر،

هست پنهان در نهاد هر بشر!

 

لاجرم جاری ست پیکاری سترگ

 روز و شب،ما بین این انسان و گرگ

 

زور بازو چاره ی این گرگ نیست

صاحبِ اندیشه داند چاره چیست

 

ای بسا انسان رنجورِ پریش

سخت پیچیده گلوی گرگ خویش

 

وی بسا زور آفرین مرد دلیر

هست در چنگال گرگِ خود اسیر

 

هر که گرگش را در اندازد به خاک

رفته رفته می شود انسان پاک

 

و آن که از گرگش خورد هر دم شکست

گرچه انسان می نماید،گرگ هست!

 

وآن که با گرگش مدارا می کند،

خلق و خوی گرگ پیدا می کند.

 

در جوانی جان گرگت را بگیر!

وای اگر این گرگ گردد با تو پیر

 

روز پیری،گر که باشی همچو شیر

ناتوانی در مصافِ گرگ پیر

 

مردمان گر یکدگر را می درند

گرگ هاشان رهنما و رهبرند

 

این که انسان هست این سان دردمند

گرگ ها فرمانروایی می کنند،

 

و آن ستمکاران که باهم محرم اند

گرگ هاشان آشنایان هم اند

 

گرگ ها همراه و انسان ها غریب

با که باید گفت این حال عجیب؟....

 

                                                     فریدون مشیری

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:34 ق.ظ http://shekoohi.blogsky.com

سلام
وبلاگ کامپیوتر در نظر دارد به منظور بالا بردن آمار بازدید وبلاگتان از شما دوست عزیز در خواست کند که لینک این وبلاگ رو در لینکستان سایتتان با نام (راز ورمز کامپیوتر( قرار داده و به ما اطلاع دهید تا ما هم به این حرکت شما جواب قاطعانه که همان گذاشتن لینکتان در وبلاگی با آمار بازدید ۳۰۰تا ۴۰۰ بازدید کننده در روز است را می دهیم
با تشکر
مدیریت وبلاگ کامپیوتر
(مستر کارت رایگان را با ما تجربه کنید)

سکوت دیوار سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1385 ساعت 05:28 ب.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام
نمی دونم چرا فکر می کنم زندگی همونه که گفتم...شاید همون آرزوهاست که قراره شاید بهشون برسیم و لذت ببریم یا شایدم قراره همیشه منتظر بمونیم و تلاش کنیم که بهشون برسیم...
گرگ صفت...می دونی دیشب داشتم با یکی از دوستام در مورده اعتماد صحبت می کردم...من خودم دیگه نمی تونم به کسی اعتماد کنم..چون چوب اعتماد کردن را خوردم...
ولی شاید روزی پیدا شد...اما شاید اون ناراحت شد..به نظر من کسی نباید از کسی انتظار داشته باشه که بهش اعتماد کنه...

راوی خاطرات بزها چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:52 ق.ظ http://boza.blogsky.com

شکست، تسلیم شدن در برابر اجبار نیست بلکه اسیر نفس خود بودن است
باشد که نفس خود را (همان گرگ شعر ) طوری بسازیم که روزی اسیرش نشویم


خوش باشی و شاد.

[ بدون نام ] یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 06:39 ب.ظ http://allmylife.blogsky.com

از من گلایه نکن چون خیلی خستم ولی باور کن وبلاگتو خوندم
بازم میام

سید امیر چهارشنبه 5 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:51 ب.ظ http://punisherman71.blogfa.com

خیلی حال کردم یه هدیه خوب برایت فرستادم حتما بعدا می فهمی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد