هویت

هویت

درد و دل
هویت

هویت

درد و دل

باز کمی بیاندیش (۲)!

 

 

هیچ چیز نیست،جز مرگ،جز آزادی،

آیا این مرگ و این آزادی از زندگیِ دربند بهتر نیست؟

آیا این مرگ بِه آن نیست که محتاج پشت خم کند؟

آیا این مرگ بِه آن نیست که آدم در بند باشد؟

                     

                                                           بزرگ علوی

 

.......

 

من همیشه به پیش باز حادثه رفته ام،همیشه.

هرگز حوصله نداشتم که به چه کنم ،چه کنم،

دست هایم را بمالم ؛ تا حادثه در خانه را بزند.

                                                           بر گرفته از کتاب:سنگی بر گوری

                                                                        جلال آل احمد

 

......

مردی چنگ در آسمان افکند،

هنگامی که خونش فریاد و

دهانش بسته بود.

                                                        ا.بامداد

........

 

 

قیافه ای که با هر واژه ای می آمیزد:

 آزادی

که به مرگ می خواند

آزادی.

آزادی به بال می ماند

به نسیمی که در میان برگ ها می وزد

و برگلی ساده آرام می گیرد.

به خوابی می ماند که در آن،

ما خود رویای خویشتنیم.

به دندان فرو بردن در میوه ی ممنوع می ماند،آزادی

به گشودن دروازه ی قدیمی متروک و دست های زندانی.

                                                                           اکتاویوپاز

 

.......

 

 

از نبردی سخت باز می گردم

با چشمانی خسته،که دنیا را دیده است،

بی هیچ دگرگونی

اما خنده ات که رها می شود

و پروازکنان درآسمان مرا می جوید

تمامی در های زندگی را به رویم می گشاید.

عشق من،خنده ی تو         در تاریک ترین لحظه ها می شکفد

و اگر دیدی،به نا گاه

خون من بر سنگ فرش جاری است

بخند،زیرا خنده ی تو،برای دستان من

شمشیری ست  آخته.

نان را،هوا را،روشنی را،بهار را،

از من بگیر

اما خنده ات را هرگز

تا چشم از دنیا نبندم.

                                                           پابلو نرودا

.......

 

 

وقتی عقیده،عقده خوانده می شود

ونور چراغ در آب،مهتاب

تلقی،

و متانت زمین زیر برف یخ می زند

نان از یتیم خانه می دزدیم

و می فهمیم

دزد،اشتباه چاپی درد است!

                                              عمید صادقی نسب

 .......

 

 

ساعتی در خود نگر تا کیستی

از کجایی و چه جایی و چیستی

در جان بَهرِ چه عمری زیستی!

 

........

 

استقامت و بردباری،کلید اصلی رسیدن به پایان آخر سفر است.

 

.......

تنها شما هستید که قادرید از خود شخصی بسازید که همیشه خواهان او بودهاید.

 

.......

 

یاد بدهیم که یاد بگیرند که تغییر کنند.

 

.......

 

روزی فرا خواهد رسید که در سرزمین خیالتان درخت افرا نیز نخواهد رویید.

 

.......

 

دوست واقعی را در زمانی که در تنگدستی و هنگامی که فشار زندگی بیش از حد است،می توان پیدا کرد.

 

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
احمد دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:33 ب.ظ http://neghab.blogsky.com

یاد بدهیم که یاد بگیرند که تغییر کنند....
ولی افسوس....

خانوم دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:31 ب.ظ http://khan00m.blogsky.com

مرسی که به من سر زدی ،راستش را بخوای آدمایی که به وبلاگ من سر مزنن هیچوقت حقیقتآ احساس نمی کنم من را درک می کنن برا همین گاهی فکر می کنم قید وبلاگ نویسی بزنم اما نمی دونم چرا بازم مینویسم
از مطالبت معلوم خیلی اهل مطالعه ای اونم مطالعه کتابای ارزشمند
راستی اجازه منم دست شماست اگه واقعآً دوست داری منم خوشحال می شم

سکوت دیوار چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:54 ق.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام
من از شعر آخرت لذت بردم
همیشه باید دوست اینطوری باشه .آدم خوبه دوستاشو گاهی امتحان کنه تا نیت خوب و یا خدایی نا کرده بده اونا رو بفهمه
امیدوارم نیت دوستی با شما همیشه برای دوستلتون خوب باشه
شاد باش...

بانوی ماه چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:29 ب.ظ http://banooyemah.blogsky.com/

صونا جونم دوستت دارم مواظب خودت باش

هومن چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 06:47 ب.ظ http://lopo.blogsky.com

سلام :) خوبی دیدم ازت خبری نیست گفتم سری بزنم حالتون رو جویا شم :) هر جا هستی لبت خندون دلت شاد باشه :) پاینده باشی

marua چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:16 ب.ظ http://kindness.blogsky.com

سلام. چشم هارو باید شست ، جوردیگرباید دید، واژه هاراباید شست . فکررا ، خاطره را، زیرباران باید برد. مرگ باخوشه انگورمی آید به دهان - گاه درسایه نشسته به مامینگردوهمه میدانیم ریههای لذت ، راکسیژن مرگ است .کارما شاید این است که میان گل ونیلوفروقرن ، پی آوازحقیقت بدویم (سهراب)

زهرا شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:33 ب.ظ http://www.shevreh.blogfa.com

در تکمیل جمه آخرت ... دوست واقعی اونه که وقتی نیاز به یه شونه برا گریه داری کنارت باشه ...
موافقی همو لینک کنیم ؟؟
بارونی باشی

مردی که .... یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:28 ق.ظ http://17.blogfa.com

بعضی وقتا دلم می خواد بنویسم : به قول هیچکس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد